مگستان خوروبیابانک

مگستان خوروبیابانک

با سلام خدمت کاربران محترم. شما نیز می توانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق پست الکترونیکی Samenrayan.khoor@gmail.com با ما در میان بگذارید. در ضمن نظر همه شما بزرگواران برای ما مهم و مورد احترام هست. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.
با تشکر فراوان.

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

۲۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

آغاز هفته دولت :

پیک خبری خور»»  هفته دولت، هفته اقتدار و پیروزى دولتى است که حمایت و پشتیبانى میلیونها تن از ملت خود را همراه دارد. هفته دولت، هفته سپاس و قدردانى از دولتى است که هدفش اجراى حدود الهى و احکام آسمانى اسلام و ایجاد جامعه اى سرشار از عدالت، نظم و امنیت است. این هفته مبارک بر همه دولت مردانى که وجود خویش را وقف خدمت به اسلام و جامعه کرده اند، خجسته و فرخنده باد.

به مناسبت انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت ها و بیان اهداف و برنامه های آینده دولت، هفته ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور می باشد.

 علت نامگذاری چنین هفته ای این است که دولت شهید رجایی، نخستین دولت مکتبی بود که در آن دوره بحرانی حداکثر تلاش و کوشش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب، صادقانه اعمال کرد تا آن جا که جان خویش را بر سر آن نهادند. روحشان شاد

 همراهى ملت با دولت و پشتیبانى آحاد مردم از آن، از عوامل ثبات دولت و اقتدار آن است و این رابطه، تا هنگامى که دولت یک دولت ارزشى و خدمت گزار باشد، پایدار خواهد بود.

 امام خمینى (ره)؛ رهبر کبیر انقلاب، دورى مسؤولان ایران اسلامى را از رفاه و تجملات و ثروت ها، لطف الهى دانسته و مى فرماید:

" اگر یک حکومتى، ارزشهایش ارزشهاى انسانى، اخلاقى و اسلامى باشد (و) بخواهد خدمت به نوع خودش بکند و خودش را خدمت گزار بداند، قهراً ملت با اوست و قهراً یک قدرت خارجى نمیتواند او را تحت تاثیر قرار بدهد."

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۹
محمّـد فیـروزی

پیک خبری خور»»  فرمانده یگان حفاظت محیط  استان اصفهان تاکید کرد: مراسم تقدیر از محیط بانان اصفهانی با یک هفته تاخیر در هفته دولت برگزار خواهد شد و برنامه های شاد و مفرحی به مناسبت این روز  برنامه‌ریزی شده است. وی با بیان اینکه در سال جاری این مراسم به  صورت غیر متمرکز برگزار می‌شود، ادامه داد: این مراسم با حضور محیط بانان شهرستان های کاشان، فریدن، آران وبیدگل، گلپایگان، فریدونشهر، چادگان، بوئین میاندشت و خوانسار در پناهگاه حیات وحش موته و با حضورمحیط بانان شهرستان های تیران و کرون، نجف آباد، خمینی شهر، شاهین شهر و میمه، برخوار، لنجان و فلاورجان، در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو برگزار خواهد شد.

جمشیدیان ابراز داشت: همچنین مراسم روز ملی محیط بان با حضور محیط بانان اصفهان، شهرضا، سمیرم، مبارکه و دهاقان در پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی و با حضور محیط بانان نایین، خوروبیابانک، اردستان و نطنز در شهرستان اردستان برگزار خواهد شد.

/خبرگزاری مهر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۱۶
محمّـد فیـروزی

پیک خبری خور»»  رییس اداره روابط عمومی جهاد کشاورزی اصفهان گفت : به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در تاریخ 2 الی 8 شهریور ماه، تعداد 230 طرح کشاورزی افتتاح و از 43 تولیدکننده برتر استان تجلیل می شود.

سید محمد موسوی با اشاره به اجرای 17 طرح کشاورزی در شهر اصفهان افزود: از این تعداد طرح، شهرستان شهرضا با 36 طرح، و خوروبیابانک با یک طرح به ترتیب دارای بیشترین و کمترین پروژه های کشاورزی در سطح استان هستند.

وی ادامه داد: این طرح ها با اعتباری بیش از 1097 میلیارد ریال انجام شده است و زمینه اشتغال را برای 1800 نفر در سطح استان فراهم می کند.

رییس اداره وابط عمومی جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: این طرح های کشاورزی شامل 118 طرح آب و خاک و امورفنی مهندسی، 16 طرح تولیدات گیاهی، 38 طرح تولیدات دامی، 18 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری، 28 طرح امور عشایر، 7 طرح صنایع کشاورزی، 3 طرح تحقیقات کشاورزی و 2 طرح دامپزشکی است.

/باشگاه خبرنگاران جوان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۴۲
محمّـد فیـروزی

اشاره

در مدت دو قرن و اندی که حاکمان صفوی بر ایران حکومت می کردند، دانشمندان بزرگ و بسیاری در این سرزمین پدید آمدند، کتاب های پرارجی نوشتند و اسلام را به جهانیان شناساندند. در این میان، شاید گزاف نباشد اگر بگوییم در میان انبوه این ستارگان فروزان و رادمردان علم و فضیلت، هیچ کدام نام و شهرت علامه محمد باقر مجلسی رحمه الله را نیافتند. علامه مجلسی با بیان و قلم به میان اجتماع عصر خود رفت و با آن ها سخن گفت. درد ایشان را شناخت و به درمان آن پرداخت. او در بهترین زمان به جمع و حفظ آثار اهل بیت و نشر و پخش آن در میان عامه مردم اهتمام ورزید و تمام اوقات خود را بر سر این کار گذاشت. در این نوشته، به بررسی شخصیت والای آن دانشمند فرزانه می پردازیم و از برکات آن مرد بزرگ جرعه نوشی می کنیم.

خاندان مجلسی

بی گمان خاندان مجلسی، بزرگ ترین و درخشان ترین خاندان علمی و دینی شیعه امامیه در طول چهارده قرن تاریخ اسلام است. از میان این خانواده شگفت، ده ها مجتهد، فقیه و مرجع عالی قدر تقلید و نویسنده علوم دینی پدید آمده و به گسترش و توسعه دین و فرهنگ اسلامی همت گماشته است. اهمیت و افتخار این خاندان بزرگ علمی و دینی، تنها به این نیست که دارای علم و مروج دین بوده اند؛ بلکه بیشتر به آن است که رواج مذهب شیعه در ایران، به وسیله این خاندان بوده است.، برای مثال، جد مادری مجلسی یعنی کمال الدین درویش محمد عاملی اصفهانی، نخستین کسی است که احادیث اهل بیت را در ایران نشر داد. پدر علامه مجلسی، نخستین دانشمندِ فقیهی است که آن ها را به فارسی و عربی تصنیف کرد و خود علامه محمدباقر مجلسی، نخستین مرجع تقلیدی است که عموم مردم ایران از راه کتاب های فارسی او، با اهل بیت و سخنان گران قدر ایشان آشنا شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۲۹
محمّـد فیـروزی

http://www.axgig.com/images/06907175257801271351.jpg

پیک خبری خور»»  حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد در خطبه های نمازجمعه خور در مسجد النبی این شهر با انتقاد از بی توجهی برخی دستگاه ها در مبارزه با قاچاق کالا گفت: قاچاق یک عنصر بسیار مخرب در اقتصاد کشور است و عمل انقلابی برای امحای آن نیز امری است که ریشه های قرآنی دارد. وی در ادامه به ارزش مقام زن در مکتب اسلام اشاره کرد و افزود: در آیین اسلام، زن موجودی با ارزش است ولی در سایر مکتب های غیراسلامی از زن بعنوان کالای شهواتی و بردگی یاد می شود. وی افزود: زنانی که در مکتب اسلام رشد کرده اند زینب وار با ایمان و اعتقاد راسخ در برابر ناملایمات ایستادگی می کنند. خطیب جمعه خوروبیابانک افزود: زنان می توانند بر اساس آموزه های دینی و مکتب عاشورای حسینی فرزندانی را تربیت کنند که در مقابل دشمن پیروز و سربلند باشند.

مهدی نژاد به روز جهانی مساجد نیز اشاره کرد و گفت: باید با برنامه ریزی، جوانان را به سمت مساجد جذب کنیم. وی با بیان اینکه مساجد پایگاه ارتباط با خدا و تصمیم گیری برای اسلام است، افزود: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، بیشترین فعالیت ها در مساجد صورت می گرفت.

مهدی نژاد همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: شهیدان رجایی و باهنر با ساده زیستی و ولایتمداری و خدمت رسانی به مردم همیشه الگو بودند. وی افزود: مسوولان در هفته دولت، عملکرد دستگاه های اجرایی و خدماتی را به اطلاع مردم برسانند.
وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه رژیم جعلی و فاسد صهیونیستی روز به روز رو بسوی استیصال می رود، اضافه کرد: فلسطینیان و جبهه مقاومت نیت کرده اند تا آزادی کامل مسجدالاقصی و اقامه نماز توسط ولی امر مسلمین جهان از قیام خود دست برندارند و هرگز عقب نشینی نکنند.

/ایرنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۲۲
محمّـد فیـروزی

پیک خبری خور»»   26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی؛ در چنین روزی نخستین گروه کاروان دلاوران دربند به میهن اسلامی بازگشتند و در تاریخ ایران­ زمین روز پرشکوه دیگری رقم خورد.
این روز سرآغاز تجلی عینی پیروزی رشادت­‌ها و دلیرمردی‌­های دلاور مردان و شیرزنانی شد که هشت سال با تمام وجود از هستی خویش گذشتند و در مقابل دشمن تا بن­دندان مسلح ایستادند و او را به زانو درآوردند.
امروز نه نشانی از آن اهریمن سفاک برجاست و نه ردی از آن همه نامردمی و ناپاکی اما ایران سرافراز به همت مردمان سخت­کوشش ایستاده بر قله افتخار در امنیت و آسایش چون نگینی درخشان بر تارک خاورمیانه پرآشوب می‌درخشد و این چیزی نیست جز میراث گران­قدر شهیدان جاودان، جانبازان شکیبا، آزادگان سرافراز و همه زنان و مردانی که همواره بیداردل به پاسداری و حراست از سرزمینشان همت گماشته‌اند.
در این روز با شکوه به احترام ایثار بی‌مثال دلاورانی که سال­ها در بند، مردانه ایستادند و سرافرازانه به میهن بازگشتند یاد، نام و حرمتشان را گرامی داشته و این پیروزی بزرگ را به تمامی خانواده­های گرانقدر شهدا، ایثارگران و جانبازان غیور و آزادگان همیشه سرافراز علی الخصوص همشهریان عزیزم در کل شهرستان خوروبیابانک تبریک گفته؛ اقتدار جاویدان و عزت پا برجای ایران اسلامی و ملت شریف ایران را از خداوند منان مسألت دارم.
مدیر پیک خبری خور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۱۰
محمّـد فیـروزی

پیک خبری خور»» روابط عمومی راه و شهرسازی استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از حجت الله غلامی اضافه کرد: از مهمترین اقدام هایی که برای راه های استان هدف گذاری شده بحث اتصال شهرستان ها به صورت دوبانده به مرکز استان است.
وی اظهار کرد: شهرستان خوروبیابانک در مسیر یکی از محورهای سیاحتی زیارتی کشور واقع شده و حجم بالایی از سفرهای جاده ای را به خود اختصاص داده است به همین دلیل محورهای اصلی واقع در این شهرستان نیز دو بانده می شود.
غلامی افزود: سال گذشته بخشی از محور نایین - خور - طبس با اعتبار 220 میلیارد ریال افتتاح شد و امید است امسال بتوانیم مابقی این مسیر را تکمیل و آماده بهره برداری کنیم .
مدیر کل راه و شهرسازی اصفهان همچنین گفت: پارسال بیش از 270 میلیارد ریال در سطح جاده های شهرستان خوروبیابانک هزینه شد که سالجاری این رقم به 350 میلیارد ریال افزایش می یابد .

شهرستان خوروبیابانک با 320 کیلومتر راه اصلی و 415 کیلومتر راه روستایی در شرقی ترین نقطه استان اصفهان یعنی 420 کیلومتری شهر اصفهان است.

/ایرنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۰۶
محمّـد فیـروزی

 یارانه مردادماه ساعت 24 روز سه شنبه واریز می شود.

به گزارش پیک خبری خور، سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرد شصت و ششمین مرحله یارانه نقدی مربوط به مردادماه جاری ساعت 24 روز سه شنبه (26 مردادماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۵۵
محمّـد فیـروزی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۵۷
محمّـد فیـروزی

طلوع زیباى شمس الشموس از مشرق کرامت و رأفت مبارک!
امام رضا,ولادت,اس ام اس,پیامک,ثامن الائمه,علی بن موسی,میلاد امام رضا,غریب الغربا,سلطان,گل
میلاد هشتمین امام، هفتمین قبله و دهمین کشتی نجات، آقا امام رضا (علیه السّلام) بر شما مبارکباد.

امام رضا,ولادت,اس ام اس,پیامک,ثامن الائمه,علی بن موسی,میلاد امام رضا,غریب الغربا,سلطان,گل
ولادت باسعادت سلطان، امیر و ولی نعمت تمام ایرانیان، حضرت رضا (علیه السّلام) مبارک.

امام رضا,ولادت,اس ام اس,پیامک,ثامن الائمه,علی بن موسی,میلاد امام رضا,غریب الغربا,سلطان,گل
میلاد عالم آل محمد، هشتمین حجت سرمد، نگین درخشان وطن، السلطان ابا الحسن، حضرت رضا (علیه السّلام) مبارک باد.

امام رضا,ولادت,اس ام اس,پیامک,ثامن الائمه,علی بن موسی,میلاد امام رضا,غریب الغربا,سلطان,گل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۵ ، ۲۱:۵۲
محمّـد فیـروزی

پیک خبری خور»»  حجت الاسلام و السلمین سید احمد مهدی نژاد در خطبه های نماز جمعه شهرستان خوروبیابانک در مسجد النبی این شهر با اشاره به 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سال 1369 گفت: آزادگان هشت سال دفاع مقدس سخت ترین شکنجه های روحی و روانی را در زندان های عراق تحمل کردند از این رو باید قدردان آنان باشیم و مسئولان نیز باید دین خود را نسبت به آنها ادا کنند.
وی ادامه داد: این آزادگان سرافراز با همان رشادتی که در دفاع مقدس از خود به نمایش گذاشتند باید جوانان را با ارزش های انقلاب آشنا کنند.
امام جمعه خوروبیابانک در ادامه با اشاره به 11 ذی القعده ولادت امام رضا (ع) گفت: آن حضرت شرط توحید را ولایت عنوان کردند و در زمان غیبت امام عصر(عج) نیز ولایت، از آن ولی فقیه است.
وی افزود: بنابراین همه باید پیرو ولایت فقیه باشیم و رفتاری بر خلاف نظر ولی فقیه انجام ندهیم.
امام جمعه خور در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک دهه کرامت بر ضرورت پیروی از سیره عملی امام رضا(ع) تاکید و بیان کرد: پرونده سازی، بی اعتبار کردن افراد از طریق رسانه ها، فحش و ناسزا امری مذموم است.
امام جمعه خور با تشکر از سفر دوروزه دکتر زرگر پور استاندار اصفهان به خوروبیابانک گفت: مردم شهر کویری خور به آب شُرب نیاز دارند و برای تامین آب شُرب این منطقه باید برنامه اساسی تدوین شود.
حجت الاسلام مهدی نژاد همچنین کمبود امکانات درمانی و مسکن را از دیگر مشکلات این شهرستان بیان کرد و افزود: جوانان چشم انتظار رفع این مشکلات هستند.

/ایرنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۲۱
محمّـد فیـروزی

قلیف و شیره خرما از جمله خوراکی های سنتی و بومی شهرستان خوروبیابانک. بفرمایید نوش جان کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۱۸
محمّـد فیـروزی

پیک خبری خور »» آقای حسن کوهی متولد ۱۳۲۵ در شهر خور است. ایشون ساکن خور و بعد از بازنشستگی مشغول فعالیت در صنایع دستی هستند. یکی از حرفه های این مرد زحمتکش درست کردن تسبیح و زیورآلات با بادام کوهی است که در عکس مشاهده میکنید. به گفته آقای کوهی از آغاز کارش تاکنون ۳۳۰۰ عدد تسبیح درست کرده است و بدلیل ناتوانی و  دید کم چشم بعد از اتمام بادام های باقیمانده این کار را کنار میگذارد. آقای کوهی میگه تا الان از کسی هیچ هزینه ای بابت کارش دریافت نکرده و تسبیحی که در دستشون هست و در عکس مشاهده میکنید قراره به استاندار اصفهان آقای زرگرپور هدیه بدهند. یکی از تسبیح های آقای کوهی مورد استفاده آقای ظریف، دیپلمات ایرانی و وزیر امور خارجه ایران هستش. با آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون آقای کوهی در کنار خانواده محترمشون

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۱۱
محمّـد فیـروزی

پیک خبری خور»»»  دقایقی پیش کارنامه نتایج اولیه داوطلبان کنکور سراسری سال 1395 بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

رئیس سازمان سنجش کشور در خصوص زمان در نظرگرفته شده جهت انتخاب رشته داوطلبان خاطر نشان کرد: داوطلبان مجاز هستند از روز 23 مرداد تا 28 مرداد انتخاب رشته اقدام کنند. دکتر خدایی با اشاره به احتمال اعتراض برخی از شرکت کنندگان و نحوه اعلام این اعتراض ها اظهار کرد: هر داوطلب بعد از ملاحظه کارنامه اولیه شرکت در آزمون خود که از فردا به روی سایت سنجش قرار می گیرد می توانند کارنامه را با کلید نهایی تطبیق داده و در صورتی که در درصدها اختلاف مشاهده کرد اعتراض خود را از طریق سایت سازمان سنجش اعلام کند. وی با بیان اینکه افرادی که در آزمون سراسری سال 95 شرکت نکرده اند نیز می توانند برای پذیزش در رشته های بدون آزمون اقدام کنند گفت: داوطلبانی که برای پذیرش در کنکور سراسری سال 95 اقدام نکرده بودند می توانند از طریق سوابق تحصیلی در رشته های بدون آزمون اعلام آمادگی کنند. رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به شانس قبولی داوطلبان در دو گروه ریاضی و انسانی در کنکور سراسری سال 95 اظهار کرد: بیشترین شانس قبولی افراد در گروه ریاضی و انسانی بوده ضمن اینکه کمترین ظرفیت پذیرش برای گروه تجربی در نظر گرفته شده است.

هشدار جدی به داوطلبان ازمون سراسری !
گفتنی است سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای نسبت به افراد و موسسات سودجو به داوطلبان هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، اخیراً مشاهده شده است که برخی از افراد و مؤسسات سودجو، با توجه به نزدیکی زمان برگزاری آزمون سراسری، انتخاب رشته و ... با سوء استفاده از نام و عنوان مسؤولان و کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور و یا معرفی خود به عنوان مشاور ارشد سازمان سنجش آموزش کشور، در تهران، اراک، اهواز و سایر شهرهای مختلف کشور اقدام به تبلیغات گسترده و فریب داوطلبان و خانواده های آنان می نمایند.سازمان سنجش آموزش کشور، ضمن پیگیری موضوع از طریق مراجع قانونی، به اطلاع داوطلبان و خانواده های محترم آنها می رساند که ادعای این افراد و مؤسساتی که چنین ادعایی را مطرح نموده یا بنمایند، کذب محض بوده و هیچ یک از مسؤولان، کارشناسان یا کارکنان سازمان سنجش، همکاری با هیچ مؤسسه ای ندارند و افراد نام برده شده در تبلیغات مؤسسات یاد شده، فاقد ارتباط و همکاری با این سازمان بوده و طرح موضوعات این چنینی به منظور سوء استفاده از شما داوطلبان گرامی است.

گفتنی است که دیروز اسامی نفرات برتر گروههای پنجگانه کنکور سراسری از سوی این سازمان اعلام شد که 26 نفر از افراد برتر آقا و 10 برگزیده نیز خانم بودند. همچنین بیشترین نفرات برتر آزمون امسال را شرکت کنندگان تهرانی تشکیل می‌دهند، بطوریکه 21 نفر از نفرات برتر از تهران و شمیرانات بوده و 15 نفر دیگر نیز از شهرستانهای سراسر کشور هستند.

برای دریافت کارنامه نتایج اولیه، از اینجا اقدام کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۴
محمّـد فیـروزی

پیک خبری خور»»  با تلاش ماموران ایست و بازرسی شهید رشیدی فرماندهی انتظامی شهرستان خوروبیابانک 46 تن برنج خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال توقیف شد. سرهنگ فضل الله رحیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: ماموران مستقر در ایست بازرسی شهید رشیدی شهرستان خوروبیابانک حین کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه کامیون دانگ فنگ حامل 46 تن برنج خارجی مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که هر دو خودرو فاقد مدارک معتبر گمرکی مبنی بر حمل این مقدار کالا بوده و بصورت قاچاق نسبت به وارد کردن آن ها اقدام کردند که در این زمینه با هماهنگی مقام قضایی هر دو محموله برنج به همراه خودرو توقیف شدند.
رحیمی ارزش کالای قاچاق کشف شده را یک میلیارد و 400 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه دو راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

/ایسنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۵۱
محمّـد فیـروزی

پیک خبری خور»» تلفن همراه این روز ها آنقدر با زندگی روزمره مردم ما عجین شده که تصور روزگاران دور بدون موبایل بسیار دشوار شده است. شاید باور کردنش سخت باشد اما از زمانی که اولین سیم کارت تلفن همراه در کشور خدمت رسانی خود را آغاز کرد ۲۲ سال می گذرد؛ فردا تولد تلفن همراه در کشور ماست. در همین راستا همراه اول بیانیه ای رسمی منتشر کرده که در ادامه نظر شما را به آن جلب می کنیم:

روز سه شنبه ۱۹مرداد ماه ۱۳۹۵، سیم کارت در کشور ۲۲ ساله می شود.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ۱۹ مرداد ۱۳۷۳، با واگذاری ۴ سیم کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، عرضه سیم کارت تلفن همراه در ایران رسماً آغاز شد.

بهره برداری از اولین فاز شبکه ی تلفن همراه کشور، در مرداد ماه سال ۱۳۷۳ در شهر تهران با ۲۴ سایت BTS و با ظرفیت ۹۲۰۰ شماره آغاز شد. به دنبال استقبال غیرمنتظره و بی نظیر مردم از این پدیده، شرکت مخابرات ایران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به کل کشور بر آمد. بنابراین با توجه به نیاز و تقاضای مردم، فعالیت هایی متناسب با جهت گیری جهانی برای توسعه شبکه ی تلفن همراه در اهداف عالی مجموعه مخابرات کشور صورت گرفت.

در ادامه این برنامه، هیأت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اساسنامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه  ۲۰۰۰ میلیارد ریال تصویب کرد و کلیه وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران واگذار شد.

با جدی شدن خصوصی سازی صنعت مخابرات کشور و اهمیت حضور در بازار رقابت تجاری، این شرکت از سال ۱۳۸۶، دارای «نام (همراه اول)»، «نشان (دو حلقه)»، «رنگ (فیروزه ای و نارنجی)» و «شعار (هیچکس تنها نیست)» تجاری وی‍ژه ی خود شد.

همچنین در سال ۱۳۸۹ پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد. شرکت ارتباطات سیار ایران در ۲۸ آذر ۱۳۸۹، ۵ درصد از سهام خود (معادل ۱۰۳ میلیون سهم) را در فرابورس عرضه کرد. روز ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ نماد همراه اول در بازار بورس بازگشایی شد و این شرکت از آن سال در بازار بورس حضور دارد.

هم اکنون شرکت ارتباطات سیار ایران که امانتدار اطلاعات شخصی مشترکین خود است، با بیش از ۸۱.۲ میلیون سیم کارت واگذار شده در ۱۲۴۲ شهر (۱۰۰ درصد شهرها) و ۶۱۷۲۲ روستا (۸۶.۹ درصد روستا ها) و بیش از ۷۰ هزار کیلومتر از جاده های کشور، ۹۶.۵ درصد پوشش جمعیتی کشور را تحت پوشش دارد. ضریب نفوذ اپراتور اول ۸۰.۲ درصد و ارتباط رومینگ بین الملل آن با ۲۷۰ اپراتور در ۱۱۲ کشور جهان برقرار است. همراه اول، علاوه بر این که پیشتاز عرضه ی سیم کارت در کشور بوده است، با نوسازی مداوم شبکه ی خود، به روز ترین تجهیزات شبکه  تلفن همراه کشور را نیز داراست.

همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور در هر دو حوزه ی مکالمه و دیتا، مجوز ارتقای پروانه ی ارائه ی خدمات تلفن همراه به نسل ۳ و نسل های بالاتر را در تاریخ ۴ شهریورماه ۱۳۹۳، دریافت کرد و اکنون با گذشت کمتر از ۲ سال، تعداد ۱۰۵۶ شهر و دهستان تحت پوشش اینترنت پرسرعت نسل ۳ و ۴ (نوترینو) این اپراتور قرار دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۲۲
محمّـد فیـروزی

پیک خبری خور»» سید مصطفی علوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون برای گازرسانی به مناطق مختلف اصفهان 36 هزار کیلومتر لوله گذاری شده است گفت: این شبکه گسترده 103 شهر و  یک هزار و 338 روستای استان اصفهان را شامل می شود.
وی ادامه داد: بر اساس استاندارد اعلام شده از سوی شرکت ملی گاز ایران، روستاها و شهرهایی که هزینه گازرسانی برای هر مشترک بالای شش میلیون تومان باشد، صرفه اقتصادی ندارد.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: گاز رسانی به شهرهای خوروبیابانک، انارک و جندق و دو روستای چوپانان و چاهملک از طریق لوله به دلیل بعد مسافت برای هر خانوار بیش از 33 میلیون تومان هزینه دارد، تصریح کرد: عملیات گازرسانی به این مناطق از طریق خطوط لوله صرفه اقتصادی ندارد.
وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس برای انتقال گاز به این مناطق، طرح دیگری در نظر گرفته شده است.
علوی افزود: براساس این طرح، گاز در مخزن مادر فشرده سازی و از طریق کامیونت و تریلی به مخزن دیگری به نام مخزن دختر منتقل می شود که در نهایت گاز از طریق این مخزن به شبکه لوله گذاری شهری منتقل و در اختیار مشترکان قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: هزینه گاز رسانی در این طرح برای هر خانوار چهار میلیون و 500 هزار تومان است.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: اجرای این طرح یک سال و شش ماه به طول می انجامد و با اجرای آن، همه شهرهای اصفهان تحت پوشش خدمات شرکت گاز استان قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح یاد شده، سالیانه 13 میلیون متر مکعب گاز به شهرهای خوروبیابانک، انارک و جندق و دو روستای چوپانان و چاهملک انتقال می یابد.
استان اصفهان دارای 107 شهر است که تا کنون 103 شهر آن گازرسانی شده است و با اجرای این طرح جدید چهار شهر دیگر نیز گاز رسانی خواهد شد و کل شهرهای اصفهان از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
علوی در این نشست همچنین گفت: در سال گذشته 20 میلیارد متر مکعب گاز از طریق خطوط لوله در اختیار مشترکان شرکت گاز استان اصفهان قرار گرفته است که 46 درصد آن در بخش صنعت، 26 درصد در بخش خانگی، 15درصد در بخش نیروگاهی ، سه درصد سوخت خودروها و چهار درصد در بخش تجاری مصرف شده است.
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته با انتقال هفت میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاههای استان اصفهان، به کاهش آلودگی هوای این کلانشهر کمک شد و موجب شد تا 135 روز به روزهای پاک هوای اصفهان افزوده شود.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان روزانه 54 میلیون متر مکعب گاز مصرف می شود، گفت: میانگین مصرف هر خانوار در شهر 6.4 متر مکعب و در روستا 6.8 متر مکعب است که بیشتر از استاندارد جهانی است

/ ایرنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۰۴
محمّـد فیـروزی

پیک خبری خور»»  کلیه مشتاقان پیاده رویی اربعین حسینی(ع) میتوانند جهت نام نویسی برای زیارت اربعین به دفتر زیارتی شمیم یار خور واقع در خیابان ۱۶ متری کمیته امداد امام خمینی (ره) مراجعه نمایند.
جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 46324950  تماس حاصل فرمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۲۱
محمّـد فیـروزی

پیک خبری خور »» حجه الاسلام والمسلمین شیخ محمد عزیز در خطبه های نمازجمعه 15 مرداد 95 شهر خور، مشکلات معیشتی مردم را دغدغه عمیق و مستمر خود خواندند و با تأکید بر تکیه بر ظرفیتهای داخلی به عنوان تنها راه حل مشکلات مردم افزودند: «بر جام، به عنوان یک تجربه، بی نتیجه بودن مذاکره با آمریکایی ها، بدعهدی آنها و ضرورت بی اعتمادی به وعده های آمریکا را بار دیگر ثابت کرد و نشان داد راه پیشرفت کشور و بهبود وضع زندگی مردم، توجه به داخل است نه دشمنانی که مدام در منطقه و جهان در حال مانع تراشی برای ایران هستند.» حضرت آیت الله خامنه ای، «تجربه برجام» را نمونه ای روشن از درستی ضرورت بی اعتمادی به دشمنان خواندند و خاطرنشان کردند: «امروز حتی مسئولان دیپلماسی و کسانی که در مذاکرات حضور داشته اند، این واقعیت را تکرار می کنند که آمریکا نقض عهد می کند و در ورای زبان چرب و نرم خود، به مانع تراشی و تخریب روابط اقتصادی ایران با دیگر کشورها مشغول است.»
رهبر انقلاب افزودند: «البته چندین سال است موضوع بی اعتمادی به آمریکایی ها را تکرار می کنیم اما برخی، سختشان بود این واقعیت را قبول کنند.»
رهبر انقلاب با استناد به سخنان مسئولان دیپلماسی خاطرنشان کردند: «آمریکایی ها می خواهند همه چیز را بگیرند و هیچ چیز ندهند و مذاکره با چنین دولتی به معنای ‹انحراف از راه صحیح پیشرفت کشور، دادن امتیازهای پی در پی و تحمل عملی زورگویی، تخلف و نقض عهد› آنهاست.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۴۴
محمّـد فیـروزی

پیک خبری خور»» به ‌منظور فراهم کردن محیطی راحت جهت گذران اوقات فراغت بانوان، پارک ویژه بانوان در شهر خور احداث می‌شود. ایجاد پارک و فضای ورزشی و تفریحی مختص بانوان امری مهم و انکارناپذیر است.

در فرهنگ اسلامی حاکم بر جامعه ما احداث مکانی مناسب و تفرجگاهی بسیار زیبا و آرام‌ بخش، دارای شرایط خاص مخصوص بانوان ضروری است. بانوان مانند آقایان نیاز به ورزش دارند و باید عدالت برای خانم‌ها اجرا شود و مکان‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار دهند و اعتباری مختص بانوان هزینه شود.
انشاالله پارک بانوان متناسب با منزلت زنان شهرستان خور ساخته شود تا شهروندان بانوی ما ساعات و لحظات شاد همراه با سلامت و آرامش جسمی و روحی را در پارک بگذرانند.
با تشکر فراوان از شهرداری و شورای اسلامی شهرستان خور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۴۱
محمّـد فیـروزی

پیک خبری خور»» هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی با همکاری اداره ورزش و جوانان به مناسبت دهه کرامت برگزار می کند.
مسابقات طناب کشی ویژه آقایان.
شرایط شرکت در مسابقه :
*حداکثر نفرات تیم 5 نفر(+یک نفرذخیره به شرط آنکه درصورت تعویض مورد وزن تیم رعایت شود(حداکثر 420 کیلو گرم)
*حداکثر مجموع وزن نفرات تیم 420 کیلوگرم است.
*رده سنی، آزادمی باشد.
*پوشیدن کفش، اختیاری است.
سایر قوانین برگزاری به شکل جزوه درهنگام ثبت نام دراختیار تیم ها قرار خواهد گرفت.
مهلت ثبت نام تا تاریخ 95/5/21 میباشد.
ضمناً: تاریخ دقیق مسابقات متعاقبا اعلام میشود.
به تیمهای برتر(اول تاسوم) جوایز نقدی همراه با لوح و کاپ قهرمانی  اهداء خواهد شد.
تماشای مسابقات رایگان وخانوادگی میباشد.
جهت ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر باشماره:09139233571(رفیع) تماس حاصل فرمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۳۷
محمّـد فیـروزی

پیک خبری خور»» ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان "خوروبیابانک" طی عملیاتی مشترک با فرماندهی انتظامی شهرستان "دامغان" مقدار 302 کیلوگرم تریاک را کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان از کشف 874 کیلو و 800 گرم مواد مخدر و دستگیری هشت نفر از سوداگران مرگ طی دو روز گذشته توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۲۷
محمّـد فیـروزی