مگستان خوروبیابانک

مگستان خوروبیابانک

با سلام خدمت کاربران محترم. شما نیز می توانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق پست الکترونیکی Samenrayan.khoor@gmail.com با ما در میان بگذارید. در ضمن نظر همه شما بزرگواران برای ما مهم و مورد احترام هست. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.
با تشکر فراوان.

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

۲۷ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

جدیدترین متن تبریک شب یلدا ۹۵ را می‌توانید از اینجا دریافت کنید و شب یلدا را به دوستان، آشنایان و همکاران خود تبریک بگویید. ضمن تبریک شب یلدا به همه شما کاربران عزیز در این مجموعه "متن تبریک شب یلدا ۹۵" را برای شما کاربران آماده کرده‌ایم.

امید است این مجموعه مورد توجه شما واقع شود.

متن تبریک شب یلدا 95

متن تبریک شب یلدا 95

پاییز ثانیه ثانیه می گذرد یادت نرود اینجا کسی هست که به اندازه تمام برگهای رقصان پاییز برایت آرزوهای خوبی دارد عمرت یلدایی,دلت دریایی,روزگارت بهاری

.

.

.
متن تبریک شب یلدا 95

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۵ ، ۱۷:۳۱
محمّـد فیـروزی

پاییز ثانیه ثانیه می گذرد یادت نرود اینجا کسی هست

 که به اندازه تمام برگهای رقصان پاییز برایت

 آرزوهای خوبی دارد

 عمرت یلدایی، دلت دریایی، روزگارت بهاری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۵ ، ۱۷:۲۵
محمّـد فیـروزی

نام احمد،نام جمله انبیاست
چون که صد امد،نود هم پیش ماست
میلاد نبى رحمت (ص)مبارک باد

اس ام اس میلاد پیامبر و امام صادق (ع), پیامک میلاد پیامبر

 اس ام اس میلاد پیامبر و امام صادق (ع)

میلاد گل بوستان نبوى،وام دار شیعه علوى،امام جعفر صادق(ع)مبارک باد

اس ام اس میلاد پیامبر و امام صادق (ع), پیامک میلاد پیامبر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۵ ، ۱۷:۳۹
محمّـد فیـروزی

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای با اشاره به بارش باران و برف به دنبال ورود سامانه بارشی در دو روز آینده، از احتمال وقوع باد شدید، مه غلیظ و  بارش کولاک در برخی جاده‌های کوهستانی هشدار داد.

http://images.khabaronline.ir/images/2016/12/position50/2016_12_13_18_9_25.jpg

به گزارش مگستان خور در اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور آمده است: از چهارشنبه شب و طی روز پنجشنبه مه غلیظ، بارش برف و کولاک بویژه در جاده‌های کوهستانی مناطق شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی موجب لغزندگی جاده، محدودیت دید و اختلال در تردد جاده‌ای خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۵ ، ۰۹:۵۵
محمّـد فیـروزی

واژگونی خودرو در تخت عروس خوروبیابانک 3 نفر مصدوم برجا گذاشت.
واژگونی یک دستگاه تویوتا در منطقه گردشگری تخت عروس روستای مصر امروز جمعه موجب مصدوم شدن 3 نفر از گردشگران شد. مسئول امور پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهرستان خوروبیابانک اظهار کرد: این حادثه امروز به اورژانس 115 اعلام شد و به سرعت واحدهای امدادی پیش بیمارستانی به محل اعزام شدند. رضا رحمت افزود: این حادثه به هنگام انجام ورزش سافاری بر روی رمل های ماسه ای رخ داد. وی خاطرنشان کرد: مصدومین پس از دریافت خدمات درمانی اولیه به بیمارستان شادن یغمایی شهر خور منتقل شدند. وی خاطرنشان کرد: این شهرستان از 4 پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی و 23 نفر پرسنل برخوردار است. منطقه گردشگری تخت عروس یکی از زیباترین مناطق کویری ایران است که در جنوب کویر مرکزی ایران و 60 کیلومتری شمال شرقی مرکز شهرستان خوروبیابانک واقع شده است.

/ایرنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۵ ، ۲۰:۲۴
محمّـد فیـروزی

شاید هرکس باشنیدن نام کویر مصر به یاد صحراهای آفریقا و اهرام ثلاثه بیفتد اما در دل ایران و در نزدیکی اصفهان روستایی هست به همین نام که صحرای شنی و ماسه های روان آن او را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کرده است.

به گزارش فرادید، مصر نام روستایی زیبا و قدیمی از توابع شهرستان خوروبیابانک در استان اصفهان است که در در میانه راه دامغان به نائین و اصفهان و دشت کویر و در 45 کیلومتری شرق جندق و در 60 کیلومتری شمال خور قرار دارد. 

درباره نام‌گذاری مصر روایت‌های متفاوتی وجود دارد. در جذاب‌ترین و مشهور ترین روایت به شبانی به نام یوسف اشاره می‌کند که کمی بیش از یک قرن پیش بنیانگذار روستای مصر بود و احتمالاً به همین دلیل روستا را مزرعه یوسف هم می‌خوانند. اما با اشارتی به داستان یوسف پیامبر، روستای یوسف شبان را مصر نامگذاری کرده‌اند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۵ ، ۱۰:۴۳
محمّـد فیـروزی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۵ ، ۰۹:۲۰
محمّـد فیـروزی

http://www.beytoote.com/images/stories/fun/fu4193.jpg

شهادت، عشق است
فرزند غایبش را سر سلامت بگویید و باران اشکتان را در بی ‏شکیبی انتظار، بهانه سازید . .

♦♦♦♦♦♦♦♦پیامک شهادت امام حسن عسگری♦♦♦♦♦♦♦♦

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۵ ، ۱۷:۵۷
محمّـد فیـروزی

با مصوبه هیات دولت «تومان» واحد پول ایران شد

http://media.jamejamonline.ir/Media/Image/1395/06/17/636088489703004515.jpg

هیات دولت در جریان بررسی«لایحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» واحد پول ایران را تومان و برابر با ۱۰ ریال ‏تعیین کرد.

به گزارش مگستان خور»» هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست حجت‌الاسلام روحانی رییس‌جمهور، ‏به ادامه بررسی پیشنهادهای کارگروه منتخب درخصوص «لایحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» ‏پرداخت و مواد دیگری از این لایحه را به تصویب رساند.‏

براساس موادی از این لایحه که به تصویب هیأت وزیران رسید، واحد پول ایران ، تومان و برابر با ۱۰ ریال ‏تعیین شد.‏

همچنین به بانک مرکزی اجازه داده می‌شود که برای مدیریت ذخایر و دارایی‌ها، بدون اخذ مجوز، ثبت ‏سفارش، پرداخت حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده نسبت به ورود و صدور طلا اقدام نماید.‏

/جام جم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۵ ، ۱۵:۴۹
محمّـد فیـروزی

به زودی مزایده انتخاب سرمایه گذار جهت احداث واحد صنعتی تولید کلرید کلسیم، اکسید منیزیم و سولفات پتاسیم از شورابه های مجتمع پتاس خوروبیابانک در استان اصفهان برگزار می شود.

http://www.madan24.com/Image/News/2016/12/31344_636163312586203750_l.jpg

به گزارش مگستان خور»»  مهندس علی علوی نایینی؛ مدیر مجتمع پتاس خوروبیابانک با بیان این مطلب گفت: متعاقب راه اندازی کارخانه پتاس و با توجه به وجود زیرساخت های مناسب، چند طرح توسعه ای که نتیجه فعالیت های پژوهشی انجام شده در مجتمع می باشد، با هدف ایجاد ارزش افزوده محصولات طرح در دستور کار قرار گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۵ ، ۱۶:۵۷
محمّـد فیـروزی

http://www.iauh.ac.ir/images/resized/images/stories/1391/dey/rabie1_660_300.jpg

برکات و اعمال ماه ربیع الاول

ماه "ربیع الاول" همانگونه که از اسم آن پیداست بهار ماه ها مى باشد؛ به جهت اینکه آثار رحمت خداوند در آن هویداست. در این ماه ذخایر برکات خداوند و نورهاى زیبایى او بر زمین فرود آمده است . زیرا میلاد رسول خدا (ص) در این ماه است و مى توان ادعا کرد از اول آفرینش ‍ زمین رحمتى مانند آن به خود ندیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۵ ، ۱۹:۳۹
محمّـد فیـروزی

http://www.beytoote.com/images/stories/fun/fu6260.jpg

مرغ دلم شور و نوا می کند
ذکر علی بن رضا می کند
می پرد و می رود از سینه ام
آه که عشق تو چها می کند

......................................................

امام رضا(علیه السلام):
هرکس در مجلسی نشیند که امر ما در آن زنده می شود، در روزی که قلب ها می میرند، قلبش نخواهد مرد.

.......................................................

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آذر ۹۵ ، ۱۶:۲۰
محمّـد فیـروزی

رئیس شورای‌ عالی استان‏ها با اشاره به طرح انتخاب شهرداران با رای مستقیم مردم، ابراز امیدواری کرد با برطرف شدن مشکلات قانونی، این طرح تاپایان سال جاری به تصویب برسد و در دوره پنجم انتخابات شوراها در سال آینده اعمال شود.

 به گزارش مگستان خور»» مهدی چمران در جلسه کمیسیون تلفیق مجمع مشورتی روسای شورای اسلامی استان‏ها و شهرهای مراکز استان‏ها، با اشاره به لایحه انتخاب شهرداران با رای مستقیم مردم، اظهار کرد: این طرح در شورای‌عالی استان‏ها تصویب شده است. وی افزود: وزارت کشور به این طرح به‌دلیل مشکلات قانونی ایراد گرفته است و پیشنهاد داده که در قانون باید اصلاحی صورت گیرد یا چارت سازمانی شوراها، در دولت اصلاح شود و در مجلس به تصویب برسد.

چمران با بیان اینکه دولت تلاش دارد که درسال جاری این طرح را تصویب کند، گفت: اگر این طرح در پایان امسال تصویب شود در دوره پنجم انتخابات شوراها اعمال خواهد شد. وی درباره حذف معاونت فرهنگی در شهرداری‏ها که از دستور جلسات کمیسیون‏های این اجلاس بود، گفت: وزارت کشور معاونت فرهنگی شهرداری‏ها را حذف نکرده بلکه براساس جمعیت شهرها آن را به سطح معاونت، مرکز و دفتر تقسیم کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۱۸:۱۸
محمّـد فیـروزی

http://www.beytoote.com/images/stories/fun/fu1592.jpg

دلم به یاد تو امشب لبالب از شور است

تو کیستی که حریمت چو کعبه مشهور است؟

رحلت پیامبر اکرم (ص) بر تمام مسلمین جهان تسلیت باد

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و آفتاب هشتم امامت

حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) تسلیت باد

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آذر ۹۵ ، ۱۷:۱۳
محمّـد فیـروزی

انتخاب سرمایه گذار جهت احداث واحد صنعتی تولید کلرید کلسیم به ظرفیت 30 هزار تن و اکسید منیزیم به ظرفیت 20 هزار تن در سال از شورابه های مجتمع پتاس خوروبیابانک در استان اصفهان.

به گزارش مگستان خور»»  شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در نظر دارد از طریق فراخوان مزایده عمومی نسبت به انتخاب سرمایه گذار جهت احداث واحد صنعتی تولید کلرید کلسیم به ظرفیت 30 هزار تن و اکسید منیزیم به ظرفیت 20 هزار تن در سال از شورابه های مجتمع پتاس خوروبیابانک در استان اصفهان اقدام نماید.

بدینوسیله از کلیه متقاضیان که در این زمینه دارای تخصص، تجربه، سابقه اجرایی و توانایی مالی میباشند دعوت بعمل می آید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اسناد فراخوان از تاریخ 95/9/7 حداکثر تا ساعت 16 مورخ 95/10/14 با دردست داشتن معرفی نامه و اصل فیش واریزی به مبلغ سیصد هزار ریال بحساب شماره 0105799359005 نزد بانک ملی شعبه میدان ولی عصر "عج" بنام این شرکت به آدرس : تهران بالاتر از میدان ولی عصر "عج" روبروی سینما استقلال شماره 1713 برج جنوبی - طبقه ششم - امور بازرگانی مراجعه نمایند. ضمناً مهلت ارائه پیشنهادات حداکثرتا ساعت 17 روز شنبه 95/10/25 تعیین می گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۵ ، ۱۹:۴۵
محمّـد فیـروزی

http://media.shabestan.ir/Original/1395/01/17/IMG14050705.jpg

عناوین و روزهای دهه وقف سال ۹۵ که از ۷ آذر ماه در سراسر کشور با شعار«همه واقف باشیم» آغاز می شود اعلام شد.

به گزارش مگستان خور»»  عناوین و روزهای دهه وقف سال ۹۵ که با شعار «همه واقف باشیم» از  ۷ آذر مصادف با ۲۷ صفر در سراسر کشور آغاز می شود از سوی ستاد بزرگداشت دهه وقف به این شرح اعلام شد.

 براساس این گزارش دهه وقف امسال از روز یکشنبه ۷ آذرماه مصادف با ۲۷ صفر که روز وقف نامگذاری به عنوان وقف و رسانه در سراسر کشور آغاز و در قالب برنامه های مختلف آثار وقف به مردم معرفی خواهد شد.

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دهه وقف

*دوشنبه ۸ آذرماه همزمان با سالروز رحلت رسول گرامی اسلام و امام حسن مجتبی(ع)، به نام وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع).

*سه شنبه ۹ آذرماه به نام وقف و ترویج فرهنگ قرآنی.

*چهارشنبه ۱۰ آذرماه مصادف با سالروز شهادت امام رضا(ع) به نام وقف و بقاع متبرکه و زیارت.

*پنج شنبه ۱۱ آذرماه به نام وقف و حوزه های علمیه.

*جمعه ۱۲ آذرماه به نام وقف و محرومیت زدایی.

*شنبه ۱۳ آذرماه به نام روز وقف و سلامت نامگذاری شده است.

این گزارش می افزاید: همچنین روز یکشنبه ۱۴ آذرماه به نام وقف و خانواده، روز دوشنبه ۱۵ آذرماه به نام وقف و اقتصاد مقاومتی و سه شنبه ۱۶ آذرماه به نام روز وقف و علم و فناوری نامگذاری شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۵ ، ۰۹:۱۰
محمّـد فیـروزی

http://khoorbiabanak.gov.ir//Dorsapax/Data/Sub_8/File/ekhtetamiyesarshomari95090101.jpg

مگستان خور»»  در این جلسه که روز سه شنبه ۲ آذرماه ۱۳۹۵ و با هدف اختتامیه طرح حضوری سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ شهرستان خور و بیابانک برگزار شد فرماندار از تلاش و پیگیری های ۶۰ روزه کلیه عوامل و رده های ستاد سرشماری تشکر و قدردانی نمود و اظهار داشت: اکنون که پس از ۶۰ روز تلاش و پیگیری و با تأسی به منویات مقام معظم رهبری در اجرای فرمان ریاست محترم دولت تدبیر و امید مبنی بر اجرای سرشماری توانستیم مقام دوم استان را پس از شهرستان نایین کسب نمائیم از زحمات کلیه عزیزان به ویژه مامورین سرشماری تشکر و ارج می نهیم.

 

فرماندار با اشاره به این که هدف از سرشماری و ثبت دقیق آمار جمعیتی تصور چشم انداز روشن و دوره پیشرفت برای شهرستان خور و بیابانک است تصریح نمود: گرچند با نگاه ویژه استاندار معزز اصفهان و تأکید ایشان بر توسعه متوازن شرق استان شاخص جمعیت در توزیع اعتبارات در سال گذشته لحاظ نشد اما بعد جمعیت در مقوله آمایش سرزمینی  پایدار و توسعه متوازن برای شهرستان حایز اهمیت است و ازاین رو از تلاش همه دست اندرکاران امر سرشماری تشکر می نمایم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۸:۲۵
محمّـد فیـروزی

سرمایه گذاری در بخش معدن خوروبیابانک علاوه بر توسعه بخش معدن، درآمد زایی و اشتغال پایدار در منطقه را نیز از طریق توسعه صنعت توریسم به دنبال خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مدیر مالی و بازرگانی واحد پتاس خوروبیابانک در بازدید جمعی از کارشناسان ایمیدرو از این مجتمع با اشاره به پتانسیل های معدنی و گردشگری این منطقه گفت: سرمایه گذاری در این ناحیه معدنی با توجه به پتانسیل های بالقوه و منحصر به فرد مجتمع پتاس از قبیل آبشار و دهکده نمکی علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار موجب توسعه صنعت توریسم و درامدزایی در منطقه نیز خواهد شد.

بهزاد سعیدی افزود: در حال حاضر نبود سرمایه کافی و کسب مجوز از سازمان گردشگری، از محدودیت های توسعه صنعت توریسم در بخش معدن منطقه به شمار می رود.
مدیر مالی و بازرگانی واحد پتاس خوروبیابانک با اشاره به پتانسیل های توسعه گردشگری در منطقه افزود: از دیگر جاذبه ها و امکانات گردشگری و توریستی منطقه می توان از مزارع قدیمی با نخلستانها و بیشه زارها و نیزارها، شترسواری و سافاری در کویر مصر و اماکن دیدنی در روستاهای گرمه و بیاضه نام برد. همچنین کلبه های نمکی، آبشار نمکی معدن، پلایای مجتمع و کانالهای جمع آوری و انتقال شورابه از جاذبه های گردشگری و منحصر به فرد منطقه است.
به گفته سعیدی، نوروز امسال حدود پانزده هزار گردشگر داخلی و خارجی از آبشار نمکی و کلبه های نمکی دیدن کردند. برنامه توسعه دهکده نمکی در صورت صدور مجوز از سازمان گردشگری اجرا خواهد شد که توسعه و بهره برداری از آن علاوه بر درآمد زایی موجب ایجاد اشتغال پایدار در منطقه نیز خواهد شد.
وی افزود: فعالیت های اکتشافی سراسری طرح اکتشاف و تجهیز ذخایر پتاس خوروبیابانک از سال 1368 و عملیات اجرایی آن از سال 1378 با دریافت بودجه عمومی آغاز شد. طرح مطالعات فنی و اقتصادی اولیه کارخانه پتاس با تولید 300 هزار تن نمک خوراکی، 50هزار تن کلرید پتاسیم و 30 هزار تن هیدروکسید منیزیم تعریف و مصوب گردید و در سال 1394 با حضور مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو افتتاح شد.
مدیر مالی واحد پتاس خوروبیابانک گفت: با حمایت ایمیدرو، کارخانه کلرید کلسیم و هیدروکسید منیزیم از پساب استخرهای تبخیری در کمیته سرمایه گذاری مصوب و مناقصه آن برگزار شده است.
سعیدی افزود: برای تکمیل طرح در بخش کارخانه نمک 10 میلیون یورو، کارخانه هیدروکسید منیزیم 50 میلیون یورو و در بخش کارخانه کلرید کلسیم 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری مورد نیاز است.
وی ادامه داد: عملیات آبگیری استخرهای تبخیر خورشیدی از سال 1385 آغاز شد و تاکنون نزدیک به 3 میلیون تن نمک صنعتی در مجتمع پتاس دپو شده است که امکان استفاده و فروش آن وجود دارد. به گفته سعیدی،‌ بالغ بر یک میلیون تن محلول SSR400 برای تثیت جاده های خاکی و گرد و غبار تولید و ذخیره شده است که در صورت حمایت و معرفی محصولات این مجتمع، امکان استفاده از آن در کشور های همجوار و همچنین معادن و جاده های خاکی کشور وجود دارد.
سعیدی اظهار کرد: مجتمع پتاس خوروبیابانک طی سال گذشته 2400 تن پتاس تولید کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آذر ۹۵ ، ۰۹:۱۲
محمّـد فیـروزی

مدیر کمیته امداد امام ‌خمینی خوروبیابانک گفت: امسال با مشارکت نیکوکاران، افزون بر سه میلیاردو 850 میلیون ریال درآمد در حوزه توسعه مشارکت های مردمی این نهاد جذب شد.

مگستان خور»»  محمود جلالی گفت : این درآمد صرف خانواده های نیازمند می شود.
وی با اشاره به پرداخت وام اشتغالزایی در سالهای 94 و 95 گفت: در راستای اشتغالزایی مددجویان و خانواده های نیازمند بیش از 200 فقره وام خودکفایی و اشتغال در بخش دامپروری، صنایع دستی و فعالیت های صنعتی و خدمات اختصاص یافت.
جلالی خاطرنشان کرد: این نهاد 37 ایتام را تحت حمایت دارد که از کمک 250 خیر و حامی نیکوکار طرح اکرام بهره مندند.
مدیر کمیته امداد امام خمینی خوروبیابانک همچنین از برگزاری 30 کارگاه آموزشی مهارت های زندگی و آموزش های ازدواج و بهداشت و خانواده ویژه مادران و دختران خبر داد و گفت: در این کارگاه ها بیش از 240 نفر شرکت کرده اند.
وی همچنین از توزیع 636 سبد غذایی به ارزش 300 میلیون ریال بین مددجویان کمیته امداد شهرستان خوروبیابانک خبر داد.
جلالی خاطرنشان ‌کرد: امسال با مشارکت 440 میلیون ریالی کمیته امداد و خیران، کمک هزینه جهیزیه 19 نوعروس تحت پوشش تامین شد.
وی افزود: ‌اکنون 126 خانوار تحت حمایت از خدمات بیمه تامین اجتماعی مشاغل و زنان سرپرست خانوار بهره مندند و این نهاد ماهیانه 750 هزار ریال به حساب 130 کودک کم رشد زیر پنج سال واریز می کند.
جلالی گفت: در حال حاضر 146 دانش آموز و دانشجو زیر پوشش این نهاد قرار دارند.
وی بیشترین مددجویان تحت پوشش این نهاد را از شهرهای خور، جندق و فرخی بیان کرد و افزود: در شهرستان خوروبیابانک یک هزارو 141 نفر در قالب حدود 613 خانوار زیر پوشش کمیته امداد هستند..

/ایرنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۵ ، ۰۸:۲۶
محمّـد فیـروزی

همزمان با آغاز هفته بسیج، واکسیناسیون هشت هزار قطعه طیور بومی برای مبارزه با بیماری نیوکاسل، در شهرستان خوروبیابانک انجام می شود.

مگستان خور»»  رئیس شبکه دامپزشکی خوروبیابانک گفت: این طرح علاوه بر 5 روستای چاهملک، مهرجان، ابراهیم آباد، جعفرآباد و مصر برای اولین بار درسه شهرخور، جندق و فرخی اجرا خواهد شد.
وی هدف از اجرای این طرح را کنترل بیماری در طیور، جلوگیری از انتشار بیماری به واحدهای صنعتی و کمک به اقتصاد خانوارها بیان کرد و گفت : واکسیناسیون طیور بومی سوم تا پنجم آذر امسال با مشارکت بسیج سازندگی و عضویت هشت بسیجی به صورت رایگان اجرا می شود.
نیوکاسل بیماری ویروسی خاص پرندگان و طیور خانگی با درصد واگیری و مرگ و میر بالاست که عوارض عصبی، گوارشی و تنفسی حاد در طیور ایجاد می کند.
شهرستان خوروبیابانک با 12هزارکیلومتر مربع وسعت در 420 کیلومتری شرق اصفهان واقع است که از شمال با استان سمنان، از جنوب به استان یزد و از شرق با استان خراسان جنوبی و از غرب با شهرستان نایین در اصفهان همجوار است.

/ایرنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۵ ، ۰۸:۱۲
محمّـد فیـروزی

بقیه تصاویر در ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۵ ، ۱۱:۰۴
محمّـد فیـروزی

http://img8.irna.ir/1395/13950829/82314739/82314739-71185959.jpg

مگستان خور»» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوروبیابانک گفت: هفته بسیج فرصتی مناسب برای بیان اهداف و اندیشه های ناب بسیج و رشادت های شهدا، ایثارگران و رزمندگان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نسل جوان است.
سرهنگ دوم پاسدار ' محمدرضا تاج الدین ' افزود: بسیج امروز در عرصه های مختلف فعال و نقش آفرین بوده و حمایت از تولید داخلی از برنامه های بسیج است.
وی غبار روبی و عطر افشانی گلزار 118 شهید شهرستان و چهار شهید گمنام شهرهای خور و جندق، دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی و دانشجویی، برگزاری کارگاه های آموزشی مشاغل خانگی و فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی و نشست های بصیرت افزایی و نهضت روشنگری را از جمله برنامه های هفته بسیج در شهرستان خور و بیابانک اعلام کرد.
برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری اردوهای طرح هجرت و گروه جهادی پزشکی، همایش ائمه جمعه و جماعات، برگزاری مسابقه های فرهنگی و ورزشی و همایش پیاده روی و کوهپیمایی، بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی و کارگاه های مشاغل خانگی، برپایی نمایشگاه عکس، خطبه خوانی حضرت زینب و نشست مادرانه از دیگر برنامه های هفته بسیج در خور و بیابانک است که تاج الدین به آنها اشاره کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوروبیابانک با اشاره به تقارن هفته بسیج با اربعین حسینی(ع)، اظهار کرد: فرهنگ اربعین حسینی مبارزه با ظلم ستیزی است و امام حسین علیه السلام با ایثار و از خود گذشتگی دین اسلام را حفظ کرد و این درس باید سرلوحه کار همه باشد.
وی نخستین مصداق هر بسیجی داشتن روحیه جهادی، انقلابی و استکبار ستیزی بیان کرد و گفت: فعالیت‌های این نهاد از زمان تأسیس تا به امروز در راستای حرکت حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) است.
سرهنگ تاج الدین خاطرنشان کرد: امروز بسیجیان در تمام عرصه‌های دفاعی، تهاجمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و هرجا که نیاز انقلاب باشد ورود می‌کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوروبیابانک با بیان اینکه فرهنگ بسیج برگرفته از خط فکری امام راحل و اندیشه رهبر معظم انقلاب است، ادامه داد: مهمترین اصول این اندیشه و خط فکری، وحدت، استکبار ستیزی، استقلال، آزادی، عزت، گذشت و قانون مداری و برگرفته از مکتب عاشورا و مهدویت است.
پنجم آذر سال 1358، امام خمینی (ره) فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفان را صادر کردند و به همین مناسبت از 30 آبان تا 6 آذر هفته بسیج نامگذاری شده است.

/ایرنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۵ ، ۰۸:۴۱
محمّـد فیـروزی