مگستان خوروبیابانک

مگستان خوروبیابانک

با سلام خدمت کاربران محترم. شما نیز می توانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق پست الکترونیکی Samenrayan.khoor@gmail.com با ما در میان بگذارید. در ضمن نظر همه شما بزرگواران برای ما مهم و مورد احترام هست. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.
با تشکر فراوان.

طبقه بندی موضوعی

دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۰۴ ب.ظ

۰

پیک خبری خور»» سید مصطفی علوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون برای گازرسانی به مناطق مختلف اصفهان 36 هزار کیلومتر لوله گذاری شده است گفت: این شبکه گسترده 103 شهر و  یک هزار و 338 روستای استان اصفهان را شامل می شود.
وی ادامه داد: بر اساس استاندارد اعلام شده از سوی شرکت ملی گاز ایران، روستاها و شهرهایی که هزینه گازرسانی برای هر مشترک بالای شش میلیون تومان باشد، صرفه اقتصادی ندارد.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: گاز رسانی به شهرهای خوروبیابانک، انارک و جندق و دو روستای چوپانان و چاهملک از طریق لوله به دلیل بعد مسافت برای هر خانوار بیش از 33 میلیون تومان هزینه دارد، تصریح کرد: عملیات گازرسانی به این مناطق از طریق خطوط لوله صرفه اقتصادی ندارد.
وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس برای انتقال گاز به این مناطق، طرح دیگری در نظر گرفته شده است.
علوی افزود: براساس این طرح، گاز در مخزن مادر فشرده سازی و از طریق کامیونت و تریلی به مخزن دیگری به نام مخزن دختر منتقل می شود که در نهایت گاز از طریق این مخزن به شبکه لوله گذاری شهری منتقل و در اختیار مشترکان قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: هزینه گاز رسانی در این طرح برای هر خانوار چهار میلیون و 500 هزار تومان است.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: اجرای این طرح یک سال و شش ماه به طول می انجامد و با اجرای آن، همه شهرهای اصفهان تحت پوشش خدمات شرکت گاز استان قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: با اجرای طرح یاد شده، سالیانه 13 میلیون متر مکعب گاز به شهرهای خوروبیابانک، انارک و جندق و دو روستای چوپانان و چاهملک انتقال می یابد.
استان اصفهان دارای 107 شهر است که تا کنون 103 شهر آن گازرسانی شده است و با اجرای این طرح جدید چهار شهر دیگر نیز گاز رسانی خواهد شد و کل شهرهای اصفهان از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
علوی در این نشست همچنین گفت: در سال گذشته 20 میلیارد متر مکعب گاز از طریق خطوط لوله در اختیار مشترکان شرکت گاز استان اصفهان قرار گرفته است که 46 درصد آن در بخش صنعت، 26 درصد در بخش خانگی، 15درصد در بخش نیروگاهی ، سه درصد سوخت خودروها و چهار درصد در بخش تجاری مصرف شده است.
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته با انتقال هفت میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاههای استان اصفهان، به کاهش آلودگی هوای این کلانشهر کمک شد و موجب شد تا 135 روز به روزهای پاک هوای اصفهان افزوده شود.
مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان روزانه 54 میلیون متر مکعب گاز مصرف می شود، گفت: میانگین مصرف هر خانوار در شهر 6.4 متر مکعب و در روستا 6.8 متر مکعب است که بیشتر از استاندارد جهانی است

/ ایرنا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی