مگستان خوروبیابانک

مگستان خوروبیابانک

با سلام خدمت کاربران محترم. شما نیز می توانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق پست الکترونیکی Samenrayan.khoor@gmail.com با ما در میان بگذارید. در ضمن نظر همه شما بزرگواران برای ما مهم و مورد احترام هست. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.
با تشکر فراوان.

طبقه بندی موضوعی

آخرین مطالب

۳۴ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

http://www.beytoote.com/images/stories/cookery/co441.jpg

شلغم در هوای سرد بسیار خوب رشد می کند و شاید علت آن باشد که برای درمان بیماریهایی که در فصل سرما زیاد است و بیماریهای تنفسی بکار می رود.

خواص داروئی شلغم :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۵ ، ۱۸:۲۶
محمّـد فیـروزی

بسوز ای دل که امروز اربعین است / عزای پور ختم المرسلین است

قیام کربلایش تا قیامت /سراسر درس، بهر مسلمین است

اربعن حسینی تسلیت باد

/////////////////////////////////////////////////////

به یاد کربلا دل‏ها غمین است

دلا خون گریه کن چون اربعین است . . .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۵ ، ۱۸:۲۳
محمّـد فیـروزی

بقیه تصاویر در ادامه مطلب...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۵ ، ۱۶:۵۴
محمّـد فیـروزی

http://khoorbiabanak.gov.ir//Dorsapax/Data/Sub_8/File/hamahangiarbaein95082501.jpg

در این جلسه که روز  سه شنبه ۲۵ آبان ۹۵ با حضور مسئولین فرهنگی شهرستان درمحل فرمانداری برگزار شد ایرجی معاون فرماندار خوروبیابانک اربعین حضرت امام حسین (ع) و شهادت صحابی رسانه شهید خزایی را تسلیت گفت و هدف از جلسه را برنامه ریزی برای هرچه بهتر برگزار نمودن راهپیمایی و مراسم اربعین در شهر خور، جندق و فرخی و روستاهای چاهملک و مهرجان بیان نمود و افزود: اربعین نماد بزرگی درجهان اسلام است و الحمدا... درچند سال اخیر شاهد بزرگترین تجمع مذهبی جهان باحضور بی نظیر مردم و درایت رهبری عزیز انقلاب و همراهی و مساعدت دولتمردان خدوم هستیم و تجمع اربعین موجب وحدت جهان اسلام است.

 ایشان پیرامون وحدت جهان اسلام مطالبی را بیان نمود و تصریح کرد: تفرقه موجب سست شدن انسجام دولتهای اسلامی و مردم مسلمان می شود باید تمام همت مصروف هماهنگی، یکدلی و یکرنگی شود تا دشمن نا امید گردد. وی از زحمات دست اندر کاران اجتماع عظیم اربعین نیز تشکر نمود.

اتخاذ تدابیر امنیتی مراسم و کنترل ترافیک در شهرهای خورT جندقT فرخی توسط نیروی انتظامی و پلیس راهور، تجمع در بارگاه امامزاده سید داود(ع) شهر خور، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و قرائت زیارت اربعین، برگزاری ایستگاه های صلواتی و... از جمله مهمترین مسائل و موارد مطروحه در جلسه بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۵ ، ۰۹:۴۴
محمّـد فیـروزی

به گزارش مگستان خور در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است؛ تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی توده هوای سرد از اواخر جمعه از شمال دریای خزر به سواحل شمالی، شمال شرق و مناطق میانی و حتی جنوبی کشور است. پیامد این شرایط بارش باران و برف در سواحل شمالی و دامنه های البرز از روز شنبه تا اواسط هفته آینده و همچنین افت شدید دما در نیمه شمالی کشور خواهد بود.

کمینه دما در بیشتر مناطق شمال شرق، دامنه های البرز و شمال غرب به کمتر از صفر درجه می‌رسد. دامنه افت دما در شمال شرق حدود ۱۵ درجه پیش بینی می شود و کمینه دمای شهرهای شمال شرق کشور به محدوده ۵ درجه زیر صفر خواهد رسید.

انتظار می‌رود حاکمیت توده هوای سرد تا پایان هفته آینده در غالب مناطق بویژه شمال شرق کشور ادامه یابد.

خلاصه هواشناسی :

  1. باد و باران از جمعه در تهران

  2. استان‌های شمالی جمعه پر بارش می‌شوند

  3. احتمال گرد و غبار در جنوب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۵ ، ۰۸:۴۴
محمّـد فیـروزی

به گزارش مگستان خور شصت و نهمین مرحله یارانه نقدی مربوط به آبان ماه سال جاری همانند ماه های گذشته امشب واریز می‌شود. بنابراین گزارش در 7 ماهه ابتدایی سال 95 در تاریخ 26 هر ماه یارانه واریز گردیده و زمان پرداخت یارانه این ماه نیز 26 آبان اعلام شده است.

مبلغ یارانه نقدی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه های گذشته 45 هزار و 500 تومان است. گفتنی است ساعت 24:00 روز چهارشنبه مورخ 1395/8/26 این مبلغ به حساب سرپرستان محترم خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۵ ، ۰۸:۱۳
محمّـد فیـروزی

حیف است که در پاییز کویر را تجربه نکنید. پیشنهاد ما برای کویرگردی مرنجاب، کاشان و کرمان نیست بلکه شهر خور و روستای مصر است. شهر خور از توابع استان اصفهان است که در 420 کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد. شهر جندق در شهرستان خور از شمال به کویر بزرگ، از غرب به کویر ریگ جن و سلسله کوه‌های جندق، از جنوب به بیابان‌های اطراف خور و از شرق به حاشیه جنوبی دشت کویر محدود می‌شود. شهری کویری که آسمانش منجم‌ها و علاقه‌‌مندان به ستاره‌‌شناسی را به خود جذب می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۵ ، ۱۲:۱۳
محمّـد فیـروزی

بقیه تصاویر در ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۵ ، ۱۹:۵۲
محمّـد فیـروزی

بقیه تصاویر در ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۵ ، ۱۹:۴۶
محمّـد فیـروزی

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: روز دوشنبه 24 آبان (14 نوامبر) ماه کمترین فاصله را با زمین از ژانویه 1948 خواهد داشت و ساکنان زمین می توانند شاهد نمایان شدن بزرگترین ابرماه در 70 سال گذشته باشند.

مهندس مسعود عتیقی گفت: در طول این رویداد که در آستانه روز 24 آبان اتفاق می افتد، ماه 14 درصد بزرگتر و 30 درصد روشن تر از متوسط یک ماه کامل (بدر) خواهد بود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۵ ، ۰۹:۲۳
محمّـد فیـروزی

بقیه تصاویر در ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۵ ، ۱۷:۵۵
محمّـد فیـروزی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۵ ، ۱۷:۲۹
محمّـد فیـروزی

بقیه تصاویر در ادامه مطلب...

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۵ ، ۱۴:۵۴
محمّـد فیـروزی

مگستان خور»»  دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌ خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، توانست با کسب اکثریت رای مردم این کشور  پیروز در انتخابات شود.
رأی‌دهندگان آمریکایی برای برگزیدنِ چهل‌ و پنجمین رئیس‌ جمهور آمریکا از میان هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌ خواه، روز گذشته به مراکز اخذ رأی مراجعه کردند.
درمجموع 218 میلیون و 959 هزار نفر واجد شرایط رأی‌دهی در انتخابات آمریکا بودند که از این تعداد تنها 146 میلیون و 311 هزار نفر برای رأی دادن ثبت نام کرده بودند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۵ ، ۱۹:۰۵
محمّـد فیـروزی

به گزارش مگستان خور، صبح امروز "چهارشنبه 19 آبان 95" با حضور جانشین فرماندهی سپاه صاحب الزمان استان اصفهان، مراسم تودیع جناب سرهنگ فصیحی و معارفه جناب سرهنگ تاج الدین فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج خوروبیابانک ، انجام شد.

بقیه تصاویر در ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۵ ، ۱۲:۴۸
محمّـد فیـروزی

بقیه تصاویر در ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۵ ، ۱۲:۱۸
محمّـد فیـروزی

به گزارش مگستان خور معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی قطار ترکیبی تهران - کربلا از امروز(18 آبان) به منظور تسهیل تردد زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی خبر داد. میرحسن موسوی افزود: این قطار 6 تخته ساعت 15 و 30 دقیقه روزهای سه شنبه هر هفته ایستگاه راه آهن تهران را به سمت شلمچه ترک می کند. وی با بیان اینکه مسافران این قطار ترکیبی پس از عبور از مرز شلمچه وارد خاک عراق می شوند، اظهار داشت: زائران حسینی فاصله 35 کیلومتری شلمچه تا بصره را با اتوبوس طی می کنند و از آنجا با قطار شرکت راه آهن عراق از بصره عازم کربلا می شوند. موسوی گفت: زائران حسینی پس از طی مسیر 960 کیلومتری تهران تا شلمچه، براساس هماهنگی های انجام شده با شرکت قطارهای راه آهن عراق، مسیر 480 کیلومتری بصره تا کربلا را با قطارهای عراقی سیر می کنند. وی با اشاره به هماهنگی های انجام شده با شرکت راه آهن عراق افزود: قرار است در ایام اربعین حسینی روزانه 5 رام قطار نیز از بصره عازم کربلا شود و زایران ایرانی می توانند با مراجعه به ایستگاه راه آهن بصره از این قطارها برای سفر به کربلای معلی استفاده کنند. معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قیمت بلیت قطار ترکیبی تهران - کربلا، افزود: قیمت بلیت تهران- کربلا برای زایران ایرانی یک میلیون و 300 هزار ریال(130 هزارتومان) تعیین شده است و مسافران در مدت 27 ساعت مسیر تهران تا کربلا را طی خواهند کرد. این مقام مسوول برتسهیل تردد زائران حسینی در ایام اربعین ( 20 آبان تا 5 آذر) تاکید کرد و گفت: علاوه بر این ، با برنامه ریزهای انجام شده در راه آهن جمهوری اسلامی ایران، 40 رام قطار فوق العاده با 35 هزار صندلی به صورت روزانه مسافران را بین تهران - خرمشهر جابجا خواهد کرد. موسوی افزود: یک دستگاه ریل باس نیز هر نیم ساعت بین خرمشهر تا شلمچه زائران حسینی را در این مسیر جابجا خواهد کرد تا مسافران با ظرفیت 115 هزار نفر صندلی به سهولت بتوانند مسیر 17 کیلومتری خرمشهر - شلمچه را طی کنند. معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور تامین رفاه حال مسافران در ایستگاه راه آهن خرمشهر، سکوی جدیدی احداث شده تا زائران حسینی به سهولت بتوانند با استفاده از این سکو از قطار پیاده و یا سوار شوند. با توجه به اینکه سال گذشته بیش از دو میلیون زائر ایرانی از سراسر کشور برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم کربلا شدند، امسال پیش بینی می شود حدود سه میلیون نفر از ایران از طریق سه مرز مهران - شلمچه و چزابه عازم کربلا شوند به همین منظور تمام دستگاه های اجرایی با برنامه مناسب درصدد تسهیل تردد زائران حسینی به کربلای معلی هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۵ ، ۰۸:۲۲
محمّـد فیـروزی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۵ ، ۰۸:۱۷
محمّـد فیـروزی

بقیه تصاویر در ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۵ ، ۱۹:۳۲
محمّـد فیـروزی

به گزارش مگستان خور، وزرای ارتباطات ایران و عراق در یک جلسه مشترک درباره کاهش ۵۰ درصدی تعرفه تماس بین‌الملل بین ایران و عراق از صبح فردا به مدت یک ماه و افزایش دو برابر ظرفیت ارتباطات مستقیم دو کشور تصمیم‌گیری کردند. محمود واعظی در دیدار با معانی کاظم حسن راشد وزیر ارتباطات عراق بر کاهش تعرفه ارتباطات بین‌الملل بین دو کشور ایران و عراق توافق کردند.

محمود واعظی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده گفت: با توافق امروز مقرر شد تعرفه تماس بین‌الملل بین ایران و عراق 50 درصد نسبت به روزهای عادی کاهش یابد که این کاهش تعرفه از صبح فردا به مدت یک ماه اجرا می‌شود.

وزیر ارتباطات گفت: همچنین مقرر شد یک خط ارتباطی جدید بین ایران و عراق برقرار شود. تاکنون 5 خط مستقیم بین دو کشور برقرار بود و اکنون به 6 مسیر افزایش خواهد یافت. با این اقدام، سیگنالینگ کافی برای برقرار ارتباط وجود خواهد داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۵ ، ۰۹:۴۳
محمّـد فیـروزی

پدر آمد دل شب گوشه ویرانه به خوابم

ریخت از دیده بسی بر ورق چهره گلابم

گفت رویت ز چه نیلی شده زهرای سه ساله

مگر از باغ فدک بوده به دست تو قباله

پنجم صفر سالروز شهادت حضرت رقیه علیها سلام تسلیت باد..


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۵ ، ۰۹:۳۳
محمّـد فیـروزی

از روشنی طلعت رخشنده «باقر»
شد نور علوم نبوی بر همه ظاهر
در اوّل ماه رجب از مشرق اعجاز
گردید عیان ماه تمام از رخ باقر.

ولادت امام محمدباقر (ع) مبارک باد

اس ام اس ولادت امام محمدباقر,اس ام اس ولادت امام محمدباقر (ع)

اس ام اس ولادت امام محمدباقر

گرامی وارثِ محمودِ احمد
امام باقری، نامت محمّد
فروزان اختری برتر ز انجم
تو فخر عترتی، خورشید پنجم

ولادت امام محمدباقر (ع) مبارک باد

اس ام اس ولادت امام محمدباقر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۵ ، ۰۹:۲۵
محمّـد فیـروزی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۵ ، ۱۶:۳۶
محمّـد فیـروزی

http://static1.afkarnews.ir/thumbnail/TMyjEAqYnfcw/rDxJk2yoXn9KV7c7C6kDwXaPFqBh_rqJ9gxKMPbWRfLhaRqCI9JPJVmNUth0ZaDgXTYXaWKO8q0wfYWGdiJBEedZbU5YLDeVNsXvcE91QDFa6JPbbGjI9Q,,/ItDLr0K8SvQk.jpg

مهندس سید پرویز فتاح ، رئیس کمیته امداد در سفر خود به شهرستان خور در دیدار خود با نماینده ولی فقیه و امام جمعه خوروبیابانک تاکید کرد: باید همه مددجویان به سفرهای زیارتی عتبات و عالیات و مشهد مقدس اعزام شوند تا با زیارت ائمه معصومین(ع) دلهایشان آرام گیرد. 

در ادامه این دیدارآیت الله سید احمد مهدی نژاد، امام جمعه شهرستان خوروبیابانک خطاب به رئیس کمیته امداد گفت:  متاسفانه محرومیت بسیاری دامن گیر مردم این شهرستان است و با وجود خیریه های بسیاری که در این شهر وجود دارد اما هنوز چهره محرومیت در حوزه  بهداشت و معیشت مردم در این شهر زیاد است.

 وی با اشاره به اینکه شهرستان خوروبیابانک از هیچ گونه امکانات اقتصادی و یا سرمایه بزرگ برخوردار نیست تاکید کرد: بالاترین درآمد های این شهر در حد کارمندی است و  اما بقیه مردم برای رفع نیاز های معیشتی خانواده شان دچار مشکل هستند.

آیت ا... مهدی نژاد  خطاب به رئیس کمیته امداد بیان کرد: بهترین اعمال نزد خدا خدمت رسانی به خلق است و این برخواسته از روح تعالیم اسلامی و سخنان ائمه اطهار است  که" تا می توانید به خلق خدا کمک کنید."

وی با اشاره به مراجعه کنندگان بسیاری به دفتر امام جمعه این شهر برای رفع مشکلات بهداشتی و معیشتی خود گفت:این شهر با وجود محدویت های بسیار،  مردمی متدین و خونگرم دارد و ما امیدواریم با مساعدت های کمیته امداد و دیگر نهاد های حمایتی بتوانیم در جهت رفع محرومیت در این شهرستان گام برداریم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۵ ، ۱۸:۳۸
محمّـد فیـروزی

بقیه تصاویر در ادامه مطلب...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۵ ، ۱۸:۱۸
محمّـد فیـروزی

بقیه تصاویر در ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آبان ۹۵ ، ۲۳:۵۹
محمّـد فیـروزی

بقیه تصاویر در ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۵ ، ۲۲:۲۷
محمّـد فیـروزی

 4 آبان 1342 روز منشاء تبعید امام (ره) اس.

بیانات افشاگرانه «امام خمینی (ره)» درباره کاپیتولاسیون امام(ره) را تبعیدی کرد.

بیانات افشاگرانه «امام خمینی (ره)» درباره کاپیتولاسیون (1343 ش) پس از تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون توسط دولت و مجلس در مهرماه 1342، این قانون در مطبوعات افشا و اعلام نشد. بعد از اطلاع امام خمینی (ره) از متن کامل سخنرانی‌ها و گفتگوهای نمایندگان و رییس دولت در این زمینه، ایشان تصمیم گرفتند حقایق را به مردم گفته و آن‌ها را از فاجعه بزرگی که به دست رژیم به وقوع پیوسته بود با خبر سازند. در این حال حضرت امام که چند ماه قبل از آن، از زندان رژیم شاه آزاد شده بودند، با ایراد سخنرانی تاریخی خود، به تصویب قانون کاپیتولاسیون یا اعطای مصونیت قضایی به اتباع امریکا در ایران، شدیداً اعتراض کرد. این نطق مهم که در اجتماع بزرگ روحانیان و مردم قم و دیگر شهرها بیان شد، در حقیقت محاکمه هیئت حاکمه آمریکا به علت دخالت‌های غیرقانونی آنان در امور داخلی ایران و نیز افشای خیانت‌های شاه به اسلام و ملت ایران بود. سخنان صریح امام بر ضد قانون کاپیتولاسیون و رژیم پهلوی باعث روشنگری مردم و خشم شدید رژیم وابسته شاه گردید به گونه‌ای که رژیم، محدودیت‌های تازه‌ای را برای امام به وجود آورد و چند روز بعد در سیزدهم آبان همان سال، ایشان را بازداشت و به ترکیه تبعید کرد.


کاپیتولاسیون به این معناست که اگر تبعه کشوری در کشور دیگر مرتکب جرم یا جنایتی می شد آن کشور حق دستگیری و مجازات وی را نداشت و باید به کشور خود فرستاده می شد تا طبق قوانین آن محاکمه و مجازات شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آبان ۹۵ ، ۰۷:۵۰
محمّـد فیـروزی

بقیه تصاویر در ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۵ ، ۲۱:۴۲
محمّـد فیـروزی

بقیه تصاویر در ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۵ ، ۲۰:۲۰
محمّـد فیـروزی

بقیه تصاویر در ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۹۵ ، ۲۲:۰۶
محمّـد فیـروزی

بقیه تصاویر در ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۹۵ ، ۱۳:۴۲
محمّـد فیـروزی