مگستان خوروبیابانک

مگستان خوروبیابانک

با سلام خدمت کاربران محترم. شما نیز می توانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق پست الکترونیکی Samenrayan.khoor@gmail.com با ما در میان بگذارید. در ضمن نظر همه شما بزرگواران برای ما مهم و مورد احترام هست. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.
با تشکر فراوان.

طبقه بندی موضوعی

چهارشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۱۲ ق.ظ

۰

سرمایه گذاری در بخش معدن خوروبیابانک علاوه بر توسعه بخش معدن، درآمد زایی و اشتغال پایدار در منطقه را نیز از طریق توسعه صنعت توریسم به دنبال خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مدیر مالی و بازرگانی واحد پتاس خوروبیابانک در بازدید جمعی از کارشناسان ایمیدرو از این مجتمع با اشاره به پتانسیل های معدنی و گردشگری این منطقه گفت: سرمایه گذاری در این ناحیه معدنی با توجه به پتانسیل های بالقوه و منحصر به فرد مجتمع پتاس از قبیل آبشار و دهکده نمکی علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار موجب توسعه صنعت توریسم و درامدزایی در منطقه نیز خواهد شد.

بهزاد سعیدی افزود: در حال حاضر نبود سرمایه کافی و کسب مجوز از سازمان گردشگری، از محدودیت های توسعه صنعت توریسم در بخش معدن منطقه به شمار می رود.
مدیر مالی و بازرگانی واحد پتاس خوروبیابانک با اشاره به پتانسیل های توسعه گردشگری در منطقه افزود: از دیگر جاذبه ها و امکانات گردشگری و توریستی منطقه می توان از مزارع قدیمی با نخلستانها و بیشه زارها و نیزارها، شترسواری و سافاری در کویر مصر و اماکن دیدنی در روستاهای گرمه و بیاضه نام برد. همچنین کلبه های نمکی، آبشار نمکی معدن، پلایای مجتمع و کانالهای جمع آوری و انتقال شورابه از جاذبه های گردشگری و منحصر به فرد منطقه است.
به گفته سعیدی، نوروز امسال حدود پانزده هزار گردشگر داخلی و خارجی از آبشار نمکی و کلبه های نمکی دیدن کردند. برنامه توسعه دهکده نمکی در صورت صدور مجوز از سازمان گردشگری اجرا خواهد شد که توسعه و بهره برداری از آن علاوه بر درآمد زایی موجب ایجاد اشتغال پایدار در منطقه نیز خواهد شد.
وی افزود: فعالیت های اکتشافی سراسری طرح اکتشاف و تجهیز ذخایر پتاس خوروبیابانک از سال 1368 و عملیات اجرایی آن از سال 1378 با دریافت بودجه عمومی آغاز شد. طرح مطالعات فنی و اقتصادی اولیه کارخانه پتاس با تولید 300 هزار تن نمک خوراکی، 50هزار تن کلرید پتاسیم و 30 هزار تن هیدروکسید منیزیم تعریف و مصوب گردید و در سال 1394 با حضور مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو افتتاح شد.
مدیر مالی واحد پتاس خوروبیابانک گفت: با حمایت ایمیدرو، کارخانه کلرید کلسیم و هیدروکسید منیزیم از پساب استخرهای تبخیری در کمیته سرمایه گذاری مصوب و مناقصه آن برگزار شده است.
سعیدی افزود: برای تکمیل طرح در بخش کارخانه نمک 10 میلیون یورو، کارخانه هیدروکسید منیزیم 50 میلیون یورو و در بخش کارخانه کلرید کلسیم 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری مورد نیاز است.
وی ادامه داد: عملیات آبگیری استخرهای تبخیر خورشیدی از سال 1385 آغاز شد و تاکنون نزدیک به 3 میلیون تن نمک صنعتی در مجتمع پتاس دپو شده است که امکان استفاده و فروش آن وجود دارد. به گفته سعیدی،‌ بالغ بر یک میلیون تن محلول SSR400 برای تثیت جاده های خاکی و گرد و غبار تولید و ذخیره شده است که در صورت حمایت و معرفی محصولات این مجتمع، امکان استفاده از آن در کشور های همجوار و همچنین معادن و جاده های خاکی کشور وجود دارد.
سعیدی اظهار کرد: مجتمع پتاس خوروبیابانک طی سال گذشته 2400 تن پتاس تولید کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی