مگستان خوروبیابانک

مگستان خوروبیابانک

با سلام خدمت کاربران محترم. شما نیز می توانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق پست الکترونیکی Samenrayan.khoor@gmail.com با ما در میان بگذارید. در ضمن نظر همه شما بزرگواران برای ما مهم و مورد احترام هست. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.
با تشکر فراوان.

طبقه بندی موضوعی

پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۵، ۰۳:۲۰ ب.ظ

۰

به گزارش مگستان خور به نقل از  خبرگزاری شبستان اصفهان، سلسله نشست تربیتی با موضوع مهارت های کلامی همسران با حضور طلاب، کادر و اساتید در مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) خوروبیابانک برگزار شد.

امیرحسین امینی، کارشناس مسائل خانواده و عضو شورای حل اختلاف شهرستان خوروبیابانک در ابتدا با اشاره به اینکه خداوند بزرگترین اعجاز خود را با کلام خلق نموده، نقش کلام و زبان را بسیار زیاد دانست تا آنجا که پیامبراکرم(ص) رسیدن به بهشت را در گرو حفظ زبان می دانند.

امینی بیان کرد: با توجه به اینکه در چندین جای قرآن به سخن گفتن زیبا و منطقی سفارش شده به بیان چگونگی سخن گفتن پرداخت و کلامی را حائز اهمیت دانست که با روی خوش بیان شود و بر دل مخاطب تأثیرگذار باشد.

وی شاه کلیدهای ارتباط کلامی را خوش اخلاقی و خوش زبانی عنوان نمود و گفت: پیامبر اکرم(ص) در پاسخ شخصی که پرسیده بود دین چیست؟ فرمودند: خوش اخلاقی.

کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: طبق بیان رهبر معظم انقلاب، ابتلائات و بلاها مابین ابرها و آسمان ها پنهان هستند و بعلت حرف ها و نطق ها نازل می شود.

 وی ریشه 90 درصد از اختلافات خانوادگی را استفاده نادرست از زبان و کلام خواند.

امینی در ادامه با اشاره به کلام آیت الله امجد گفت: همه نزاع ها و اختلافات خانوادگی را با یک جمله (من مقصرم) می توان خاتمه داد، که نشانه عدم تکبر در روابط طرفین می باشد.

وی مهارت های کلامی مؤثر در زندگی را سلام کردن، تشکر کردن و عذرخواهی کردن برشمرد.

وی ریشه بسیاری از مشکلات و تعارضات خانوادگی را در حرف نزدن و عدم ارتباط کلامی مؤثر و صحیح بین زوجین دانست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۶
محمّـد فیـروزی

خوش اخلاقی و خوش زبانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی