مگستان خوروبیابانک

مگستان خوروبیابانک

با سلام خدمت کاربران محترم. شما نیز می توانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق پست الکترونیکی Samenrayan.khoor@gmail.com با ما در میان بگذارید. در ضمن نظر همه شما بزرگواران برای ما مهم و مورد احترام هست. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.
با تشکر فراوان.

طبقه بندی موضوعی

پنجشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۵، ۰۷:۱۷ ب.ظ

۰

http://www.isfahancht.ir/Admin/Thumb.aspx?f=NzFhNmQ2ZmItNTk2MS00YmU3LWE0MWEtMDM2YTJlNGU2ZTA4JDIwMCQ=

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان عنوان کرد:

حمام تاریخی و خانه یغمای جندقی در شهرستان خوروبیابانک مرمت می شود. معاون میراث فرهنگی استان در دیدار رئیس، اعضاء شورای اسلامی و شهردار جندق تأکید کرد: حمام تاریخی و خانه یغمای جندقی شاعر معروف منطقه کویر در شهرستان خوروبیابانک مرمت می شود. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ ناصر طاهری در دیدار با رئیس، اعضاء شورای اسلامی و شهردار شهر تاریخی جندق که با حضور مدیر کل و تنی چند از مدیران اداره کل میراث فرهنگی استان همراه بود با اعلام این مطلب تأکید کرد: با توجه به این که شهرستان خوروبیابانک به عنوان دروازه کویر مرکزی ایران شناخته می شود و با عنایت به ویژگیهای منحصر به فرد اقلیمی، این منطقه یکی از مهمترین مراکز گردشگری استان به ویژه جهت ورود گردشگران خارجی به شمار می رود.

وی همچنین تصریح کرد: در طی چند سال اخیر با توجه به توان بالقوه منطقه، تلاشهای فراوانی جهت توسعه گردشگری منطقه به کار رفته است، لذا معتقدیم هر اقدامی در راستای توسعه گردشگری منطقه اقدامی ارزشمند در راستای توسعه متوازن فرهنگی  واقتصادی منطقه به شمار می رود.

معاون میراث فرهنگی استان ادامه داد و افزود: توسعه اقامتگاه های بوم گردی و احیاء خانه های تاریخی منطقه خوروبیابانک در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرار گرفته، با این وصف با همکاری و مشارکت شهرداری جندق طرح مرمت خانه تاریخی یغمای جندقی و حمام تاریخی یغمای جندقی در شهر تاریخی جندق در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفت.

شایان ذکر است میرزا رحیم مشهور به ابوالحسن یغمای جندقی شاعر و غزلسرای عصر قاجار و متعلق به دوران محمد شاه قاجار بود. وی ابتدا با تخلص مجنون و سپس با تخلص «یغما» شعر می سرود.

از مهمترین ویژگی های شعر وی می توان به تلاش یغما در پالایش ادبیات فارسی از الفاظ بیگانه اشاره نمود. وی اگر چه در عصر قاجار در دیوان قاجار فعالیت داشت لکن هیچگاه اشعاری در مدح شاهان قاجار نسرود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی